Komplety dresowe dla kobiet

Czy sprzedaż damskich dresów to trudne zadanie? W obecnych czasach wydaje się, że to duże wyzwanie, ponieważ konkurencja na rynku odzieżowym jest ogromna. Ciągle pojawiają się nowi polscy producenci, nowe marki. Jak osiągnąć sukces na tym trudnym rynku?

Dobre materiały

Pierwszym krokiem jest nawiązanie współpracy z dostawcą materiałów. Klienci oczekujący jakości premium cenią bawełnę organiczną. Dopuszczalna jest niska zawartość poliestru. Czasami dresy wyprodukowane są także z wiskozy, ale zdecydowanie lepszym materiałem jest bawełna. Jeśli chodzi o odzież sportową, przeznaczoną do uprawiania sportu profesjonalnego, odpowiednim materiałem będzie poliester. Dzięki temu sportowiec nie będzie się pocił. Nie jest to jednak materiał, z którego może być stworzona bluza do noszenia na co dzień, na przykład na 8 godzin w pracy. Zrozumienie, jak działają poszczególne materiały i jakie mają właściwości jest kluczowe do osiągnięcia sukcesów w branży modowej. Dostawca musi dostarczyć zamówione materiały na czas, aby produkcja mogła ruszyć w ustalonym terminie. Zrozumienie zasad logistyki i dotrzymywanie terminów jest niezwykle ważne w każdym biznesie, szczególnie w branży modowej. Bez tego sukces marki nie jest możliwy.

Wysyłka dresów

Dresy powinny być starannie przygotowane do wysyłki. Idealnie, jeżeli wysyłka zamówionego towaru może odbywać się codziennie, wtedy klient otrzyma towar najszybciej, jak tylko jest to możliwe. Wysyłka rzadziej niż trzy razy w tygodniu jest dużym błędem. Niektóre firmy bardzo wzięły sobie do serca kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, używają tylko kartonów z recyklingu i unikają plastiku. Jest to oczywiście bardzo dobre zachowanie, ale czasami dresy są nieodpowiednio zabezpieczone na czas wysyłki. Mogą pojawić się uszkodzenia. Należy więc zachować pewien balans, pewną równowagę pomiędzy miłością do środowiska naturalnego, a chęcią zapewnienia jak najwyższej jakości dla klientów. To w końcu klient jest najważniejszy w biznesie. Ceny wysyłki nie mogą być tak wysokie, żeby odstraszały klientów. Warto ustalić je na rozsądnym poziomie. Należy także dać klientowi wybór co do rodzaju wysyłki. Nie każdy chce otrzymać towar kurierem, nie każdy ma blisko do placówki pocztowej. Świetnym rozwiązaniem są paczkomaty. Dresy damskie to świetny towar, o ile strategia marketingu i sprzedaży będzie odpowiednio przygotowana i wykonana. Szczególnie w małych firmach często pojawiają się dylematy co do tego, jakie zadania wykonać samodzielnie, a do jakich zadań zatrudnić eksperta. To zawsze trudne decyzje. Zasadniczo eksperci radzą, aby właściciel robił to, na czym zna się najlepiej, czasem jednak trudno znaleźć w budżecie pieniądze dla fachowca od innych zadań.

Polityka promocji i rabatów

Jak często powinny być ogłaszane rabaty i jakiej powinny być wysokości? Zbyt częste promocje zniechęcają klientów, ponieważ pojawia się wątpliwość co do realnej wartości towarów. W ten sposób upadła już niejedna polska marka. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest ogłaszanie promocji i udostępnianie kodów rabatowych kilka razy w roku, na przykład z okazji Black Friday albo jakiegoś święta dotyczącego klientów, na przykład dnia matki. Promocje nie powinny być zbyt duże, idealnie jeśli nie przekraczają 15%. Oczywiście zawsze należy być w pełni uczciwym wobec klientów. Absolutnie niedopuszczalną praktyką jest sztuczne zawyżanie cen przed ogłoszeniem promocji. Takie zachowanie jest zresztą karane przez prawo. Wiele firm udostępnia kod rabatowy na pierwsze zakupy. Oczywiście klientowi robi się bardzo miło wtedy, jeśli zapłaci mniej niż oczekiwał, zbyt duże promocje są jednak podejrzane. Jeżeli klient kupi towar przed promocją, później będzie bardzo rozczarowany, jeśli chodzi o cenę. Dlatego też należy unikać tego, by klienci odczuwali bardzo dużą stratę. Prowadzenie biznesu na pewno nie jest łatwe, a przeczytanie jednej książki na ten temat nie pomoże nikomu stać się mistrzem własnej działalności. Warto uważnie obserwować siebie i rynek i uczyć się na błędach.